Autodidactisch zijn is een must in onze sector

- marnix Blevi

Founder of Praso

UX designer

web designer

Over marnix

Ik ben een ervaren UX Designer en ondernemer.

Als medeoprichter van Praso gaat mijn verantwoordelijkheid van de technische opbouw tot de volledige marketingstrategie.

Ik volg het design en ontwikkelingsproces van onze digitale producten nauwlettend op en zorg voor totaaloplossingen voor onze klanten.

Mijn vaardigheden

Mijn visie

In de wereld van digitale marketing draait alles om het perfectioneren van de details. Bij het opzetten van een digitale strategie gaat het niet alleen om de grote lijnen, maar ook om de puntjes op de i. Details maken het verschil en kunnen het succes van een campagne bepalen. Als iemand die webdesign en andere aspecten van digitale marketing zelf heeft aangeleerd, begrijp ik hoe cruciaal het is om trends bij te houden en deze snel te benutten. Digitale trends komen en gaan in een razend tempo, en de sleutel tot succes ligt in het vermogen om flexibel en proactief in te spelen op deze veranderingen.

Een coherente digitale identiteit is essentieel voor het succes van elk digitaal product. Het is van groot belang dat elk onderdeel van de digitale aanwezigheid – van de website en sociale media tot de advertenties en e-mailcampagnes – naadloos aansluit bij de merkidentiteit en boodschap. Kennis van de vele aspecten van marketing helpt hierbij enorm. Een goed geïntegreerde strategie zorgt ervoor dat het merk een consistente en herkenbare uitstraling heeft, wat bijdraagt aan een sterke merkidentiteit en klantvertrouwen.

Daarnaast heb ik een duidelijke voorkeur voor marketingmethodes die aanspreken in plaats van te irriteren. Het versturen van constante e-mails kan als opdringerig worden ervaren en de relatie met de klant onder druk zetten. In plaats daarvan richt ik me op waardevolle en relevante communicatie die de klant echt aanspreekt en waarde toevoegt.

Ethiek speelt een centrale rol in mijn benadering van digitale marketing. Het is belangrijk om respectvol om te gaan met verschillende culturen en concurrenten, en om campagnes op een eerlijke en transparante manier te voeren. Het behoud van ethische normen zorgt niet alleen voor een positieve merkperceptie, maar draagt ook bij aan het opbouwen van langdurige klantrelaties.

Mijn aanpak is gericht op duurzame groei. Ik geloof in strategieën die op de lange termijn vruchten afwerpen en die het merk niet schaden door te veel te willen groeien in korte tijd. Het is cruciaal om een balans te vinden tussen ambitie en realisme om ervoor te zorgen dat de merkidentiteit en klantrelaties behouden blijven tijdens het groeiproces.

Ten slotte is het belangrijk om digitalisering met een kritische blik te benaderen. Het welzijn van de gebruikers moet altijd in overweging worden genomen bij het ontwikkelen van digitale strategieën. Technologie moet worden ingezet op een manier die zowel effectief als respectvol is, waarbij de behoeften en ervaringen van de gebruikers voorop staan.

Deze visie vormt de basis van mijn benadering van digitale marketing, waarbij ik streef naar detailgerichte, ethische en coherente strategieën die zowel de merkidentiteit versterken als het welzijn van de gebruikers respecteren.

 

Ironisch genoeg heb ik deze tekst eens zelf geschreven.

De toekomst van kunstmatige intelligentie belooft een ongekende versnelling in de manier waarop content wordt gecreëerd en gepresenteerd. Naarmate AI steeds geavanceerder wordt, verwacht ik een overweldigende toestroom van real-time gegenereerde, gepersonaliseerde content zien. Stel je voor dat sociale media en websites continu live content op maat leveren die direct is afgestemd op jouw voorkeuren en gedragingen. Deze constante stroom van op maat gemaakte, maar vluchtige content kan ons cognitieve systeem zwaar belasten. Het risico bestaat dat we onszelf verliezen in een wereld waar alles snel, direct, en ‘perfect’ moet zijn, wat de grens tussen authenticiteit en kunstmatigheid steeds vager maakt.

Deze technologische vooruitgang roept belangrijke vragen op over de aard van onze menselijke ervaring. We kunnen ons afvragen of deze technologische evolutie ons van de essentie van wat ‘echt’ is kan beroven. Als ik AI gecreëerde muziek laat horen aan mensen rondom mij zijn de reacties verdeeld, onder de indruk, ja, dat zeker. Maar wanneer AI-gecreëerde muziek menselijke emoties zoals vreugde, verdriet, of zelfs woede weet te repliceren. Roept dit de vraag op in hoeverre de menselijke factor werkelijk onmisbaar is in het creëren van emotionele diepgang en betekenis. 

Mijn bezorgdheid richt zich ook op de impact van deze ontwikkelingen op onze mentale gezondheid en welzijn. In een tijd waarin mentale gezondheidsproblemen steeds prominenter worden, is het van cruciaal belang dat we ervoor zorgen dat AI geen verergering van deze problemen veroorzaakt. Door een doordachte en evenwichtige benadering kunnen we AI inzetten als een hulpmiddel om ons welzijn te bevorderen, in plaats van het te ondermijnen. In plaats van simpelweg slachtoffer te worden van technologische druk, kunnen we AI gebruiken om ons te ondersteunen, onze verwachtingen te temperen en de prestatiedruk te verlagen. 

De sleutel ligt in het vinden van een balans, waarbij technologie ons versterkt zonder onze menselijke ervaring te ondermijnen. Het is een kans om deze technologie in te zetten voor het verbeteren van onze mentale gezondheid en om nieuwe wegen te ontdekken die ons leven verrijken.

Het huidige opleidingsaanbod voor kinderen is vaak eentonig en gestandaardiseerd: kinderen zitten urenlang op een bank, maken huiswerk, luisteren naar de leerkracht en krijgen opdrachten met strikte deadlines. Deze traditionele aanpak kan effectief zijn voor sommige leerlingen, maar het sluit niet aan bij de diverse manieren waarop mensen leren. Wat voor de één een efficiënte manier van leren is, kan voor een ander totaal ineffectief zijn.

Het is essentieel dat we het onderwijsaanbod herzien en aanpassen aan de unieke leerstijlen van individuen. Niet elke leerling gedijt in een rigide systeem van zit- en luisteronderwijs. Voor sommige kinderen kunnen meer interactieve en hands-on benaderingen, zoals projectmatig leren, groepsdiscussies of praktijkgerichte opdrachten, veel effectiever zijn. Bijvoorbeeld, visueel ingestelde leerlingen kunnen profiteren van infographics en video-inhoud, terwijl kinesthetische leerlingen beter presteren met fysieke activiteiten en praktische experimenten.

Daarnaast kan het implementeren van flexibele leermethoden zoals zelfgestuurd leren en gepersonaliseerde leerroutes leerlingen de vrijheid geven om hun eigen tempo en voorkeuren te volgen. Een leerling die bijvoorbeeld goed functioneert met een op schema gebaseerde aanpak kan zelfstandig werken aan projecten met flexibele deadlines, terwijl een leerling die beter presteert in een gestructureerde omgeving kan profiteren van duidelijke richtlijnen en regelmatige feedback.

Door het onderwijsaanbod te diversifiëren en in te spelen op de verschillende leerstijlen, kunnen we een inclusievere en effectievere leeromgeving creëren. Dit stelt niet alleen leerlingen in staat om op hun eigen manier te leren, maar bevordert ook een diepere betrokkenheid en een grotere motivatie om te leren. Laten we streven naar een onderwijsmodel dat niet alleen de standaard aanpak volgt, maar dat ook ruimte biedt voor de diversiteit aan leerbehoeften van alle leerlingen.

In mijn zoektocht naar een passende carrière heb ik verschillende studierichtingen en sectoren verkend, elk met zijn eigen mogelijkheden en uitdagingen. Ondanks mijn inspanningen om me op mijn gemak te voelen en mijn weg te vinden, ontdekte ik dat ik me vaak niet volledig tevreden voelde. Het proces van experimenteren met verschillende rollen en disciplines hielp me echter om mijn ware passie te vinden en te ontwikkelen.

Wat ik leerde, is dat fouten maken en het loslaten van de wens om alles onder controle te hebben cruciaal zijn voor persoonlijke groei. Elke fout en mislukking droeg bij aan mijn begrip van wat ik echt wilde en waar mijn sterke punten lagen. Het waren deze momenten van onzekerheid en tegenslag die me in staat stelden om waardevolle lessen te leren en mijn richting te verfijnen.

In mijn ervaring hebben de momenten van moeilijkheden bijgedragen aan mijn ontwikkeling, waardoor ik uiteindelijk mijn weg vond naar een sector die mij een enorm gevoel van voldoening geeft. Het proces van leren falen en het omarmen van de onzekerheden heeft me geholpen om mijn carrière en mijn leven te richten op wat echt belangrijk voor me is.

projecten

web design praso sint-niklaas

kom vrijblijvend langs

formulier verzonden!

We sturen u nog een mailtje voor de bevestiging van uw e-mailadres.

Controleer ook uw spamfolder als het bericht niet onmiddellijk aankomt.