INTRODUCTIE: PRASO'S LOGO ONTWERP
In dit artikel geven we 6 tips om rekening mee te houden bij de keuze van het ontwerp van uw nieuw logo! We werken aan de hand van een logo dat wij ontworpen voor tuinaannemer: Mats Gogol.
1. KEN JE DOELGROEP
Begrijp de voorkeuren en verwachtingen van je doelgroep. Het logo moet resoneren met de mensen die je wilt bereiken. Doe marktonderzoek om trends en voorkeuren te identificeren. In ons ontwerp zoeken we naar potentiële klanten van een tuinman, we kijken dus naar een breed publiek van alle leeftijden.
2. HOUD HET EENVOUDIG
Minimalisme is vaak de sleutel tot een modern en bruikbaar logo. Vermijd overmatige complexiteit en zorg voor een heldere, onmiddellijk herkenbare vorm. We kozen in ons ontwerp voor een snoeischaartje en enkele bladeren van een plant, dit om zowel de beplanting als het onderhoud in de kijker te zetten.
3. TIJDLOOSHEID EN AANPASBAARHEID
Minimalisme is vaak de sleutel tot een modern en bruikbaar logo. Vermijd overmatige complexiteit en zorg voor een heldere, onmiddellijk herkenbare vorm. We kozen in ons ontwerp voor een snoeischaartje en enkele bladeren van een plant, dit om zowel de beplanting als het onderhoud in de kijker te zetten.
4. betekenisvol ontwerp
Elk element in je logo, van kleurkeuze tot vorm, moet een betekenis hebben die past bij je merkwaarden en identiteit. Mensen moeten het gevoel hebben dat er diepgang zit achter het ontwerp. We willen vooral duidelijkheid naar voor brengen, iets wat past bij onze klant, het is iemand die graag duidelijk en eerlijk communiceert. Het werk en het design moeten voor zich spreken.
5. aandacht voor kleur
Kleuren spelen een krachtige rol in branding. Kies kleuren die niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook overeenkomen met de emoties en waarden die je wilt overbrengen. In dit ontwerp was de keuze snel gemaakt, tuinwerk schreeuwt de kleur groen. Maar welk groen? We gingen opzoek naar een groen met een hoge accessibility waardoor het mooi naar voor komt op elke achtergrond.
6. OVERWEEG DE VEELZIJDIGHEID
Zorg ervoor dat je logo goed werkt op verschillende formaten en op diverse media, zowel in kleur als in zwart-wit. Het moet op een visitekaartje even goed tot zijn recht komen als op een billboard of leuke T-shirts. Het logo is perfect herkenbaar in volledig zwart en heeft een goed contrast met zowel donkere als lichte achtergronden, onze klant blikt tevreden terug op onze samenwerking.