Praso digital presence

Adverteren • ontwerpen • ontwikkelen

geschreven door:
Marnix Blevi
Marnix Blevi

founder | web designer | ux specialist

6 tips voor een nieuw logo van uw bedrijf

logo voor tuinman
Mats Gogol logo

INTRODUCTIE: PRASO'S LOGO ONTWERP

In dit artikel geven we 6 tips om rekening mee te houden bij de keuze van het ontwerp van uw nieuw logo! We werken aan de hand van een logo dat wij ontworpen voor tuinaannemer: Mats Gogol.

1. KEN JE DOELGROEP

Begrijp de voorkeuren en verwachtingen van je doelgroep. Het logo moet resoneren met de mensen die je wilt bereiken. Doe marktonderzoek om trends en voorkeuren te identificeren. In ons ontwerp zoeken we naar potentiële klanten van een tuinman, we kijken dus naar een breed publiek van alle leeftijden.

2. HOUD HET EENVOUDIG

Minimalisme is vaak de sleutel tot een modern en bruikbaar logo. Vermijd overmatige complexiteit en zorg voor een heldere, onmiddellijk herkenbare vorm. We kozen in ons ontwerp voor een snoeischaartje en enkele bladeren van een plant, dit om zowel de beplanting als het onderhoud in de kijker te zetten.

3. TIJDLOOSHEID EN AANPASBAARHEID

Minimalisme is vaak de sleutel tot een modern en bruikbaar logo. Vermijd overmatige complexiteit en zorg voor een heldere, onmiddellijk herkenbare vorm. We kozen in ons ontwerp voor een snoeischaartje en enkele bladeren van een plant, dit om zowel de beplanting als het onderhoud in de kijker te zetten.

4. betekenisvol ontwerp

Elk element in je logo, van kleurkeuze tot vorm, moet een betekenis hebben die past bij je merkwaarden en identiteit. Mensen moeten het gevoel hebben dat er diepgang zit achter het ontwerp. We willen vooral duidelijkheid naar voor brengen, iets wat past bij onze klant, het is iemand die graag duidelijk en eerlijk communiceert. Het werk en het design moeten voor zich spreken.

5. aandacht voor kleur

Kleuren spelen een krachtige rol in branding. Kies kleuren die niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook overeenkomen met de emoties en waarden die je wilt overbrengen. In dit ontwerp was de keuze snel gemaakt, tuinwerk schreeuwt de kleur groen. Maar welk groen? We gingen opzoek naar een groen met een hoge accessibility waardoor het mooi naar voor komt op elke achtergrond.

6. OVERWEEG DE VEELZIJDIGHEID

Zorg ervoor dat je logo goed werkt op verschillende formaten en op diverse media, zowel in kleur als in zwart-wit. Het moet op een visitekaartje even goed tot zijn recht komen als op een billboard of leuke T-shirts. Het logo is perfect herkenbaar in volledig zwart en heeft een goed contrast met zowel donkere als lichte achtergronden, onze klant blikt tevreden terug op onze samenwerking.

Mats Gogol

dit vind je misschien ook interessant

Volg ons voor meer updates!

Startersdeal

20% korting

van 15/09 tot 15/10